fredag, januar 01, 2010

Ett helt nytt år...

.....plass til så mye. Året er blankt og skal fylles opp med opplevelser, gleder og hverdagshendelser.Året som er gått er ett ferdig lukket kapittel og det som der har hendt kan vi trekke frem og minnes med glede og kanskje litt sorg. 2010 er året jeg skal bli" voksen", i hvertfall i alder..... - skrekk og gru!
 Dette året skal vi for første gang ta en sydenferie som familie, og gleder oss vannvittig til det.
 Ellers er året helt åpent og bare venter på å bli fylt opp.

Juleferien går nå mot slutten og snart er det på tide å stå opp tidlig og gå på jobb igjen.
 Skal egentlig bli deilig for jeg kjenner at ferie gjør meg lat....


Julaften feiret vi hjemme med mamma og pappa på besøk.
Det ble en hyggelig kveld med deilig pinnekjøtt, pakker og nissebesøk.



 1.dag jul dro vi til fjells og der var det styggkaldt så det ble lite uteaktivitet. Hyttetaket måtte måkes pga store snømengder og barna hadde det morsomt med å hoppe fra taket. Litt ski og aking ble det og. Maten var tilberedt hjemme så det var bare å varme opp deilig julemat. Kost oss masse har vi gjort.








 I går på nyttårsaften hadde vi besøk av 2 vennepar med barn og hadde en rolig flott kveld med deilig mat ; kamskjell og asparges til forett, reinsdyrgryte og potemos til hovedrett og karamellpudding, kransekake, iskrem og hjemmelagd sjokoladesaus til dessert!
 NYDELIG ble det!


Solveig var så flink å dekke bordet og her kan dere se hvor flott det ble!
Jeg fant frem sølvstaker og vaser vi sjelden bruker og pusset de litt. Det ble så flott og jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri bruker disse.



 Så begynte rakettene å smelle utenfor.
 Vi kledde på oss varme klær og gikk ut for å ønske det nye året velkommen og ta farvel med det gamle.
VELKOMMEN 2010!








Tilslutt vil jeg takke alle dere som er innom meg
og ønske gamle og nye bloggvenner
 ett riktig godt 2010!
Jeg skal prøve å være enda mer aktiv på scrappefronten og i bloggverden neste år.
Har mange forsett og får se om noen blir noe av! 


Vi blogges!

Klem fra



5 kommentarer:

Jossa sa...

Godt Nyttår... takk for det gamle,vennen!
Glemmer nok ikke 2009 med det første;-)
40 årslaget var nok det som satte "dypeste" spor.....Som du sier, nytt år og nye muligheter - kjekt å kunne starte januar med blanke ark.....Gleder meg til nye sprell i 2010!!!!

Klem fra Jossa ♥

marita sa...

Godt nytt år, Sigrun. Stor klem.

Lena Nomme sa...

Godt nyttår!! Gelder meg til invitasjon til skrappekveld med dere :) Klem fra Lena

Rasofiel sa...

Tusen takk Sigrun :O) Så nydelige bilder du har tatt i julen og vinterværet ♥ Og juleortene dine, spesielt hanglaren foran stjernen er helt nydelige!!! Kos deg med det nye året, håper det blir fint og kreativt :O) Klem Mica

Lena sa...

Takk for hilsen på bloggen min - lykke til i konkurransen!
Og Godt Nytt År!!!

:o)