mandag, juni 06, 2011

PrOsJeKt StUe

Endelig er vi i gang med stua. Helt siden vi kjøpte og flyttet inn her i vårt hus i 2001 har stua vært planlagt å fixes OPP! Den var ganske "sliten", men med barn som løper inn med sko på, lek og herjing på gulvet osv har dette blitt utsatt og utsatt...til ! For i helga startet det! 
Her skal tak, gulv og vegger fjernes og byttes ut med nye materialer,spotter og tapet. og selvsagt "fresher" vi opp med mange nye møbler! Sofa og bord bestilte vi på lørdag og de er klare om ca 5 uker........så da er det bare å få opp farta her! Og mens mannen min og hans "mannskap" jobber inne kan jeg sitte ute i vårt nye møblement på terrassen og slikke sol og drikke smoothie ... hehe Neida, blir nok litt å gjøre på meg og!;O)

Jeg legger ut litt bilder etter hvert av framdriften ...


Dag 2: Taket fjernes og gjett hva som skjuler seg mellom gulvet i 2.etg og isolasjonen! Joda ikke nok at de har lagt lite isolasjon, men all søpla ( tapet, avkapp,blyanter,plast....- se på bildet så skjønner du!)  fra de har laget 2etg lå over isolasjonen! Kan tro det drøss ned i store mengder i hodet på min mann og jeg kan fortelle dere at han IKKE var blid! Er det mulig? Bruke gulvet/taket som søplekasse????? Fy f og nøkken! men nå er alt tømt i hele taket, kostet og hele containeren er full! En ekstra utgift men det var bra vi fant ut v det og gjør det skikkelig!

Og er det noen som lurer på hvorfor aqvariet står å lyser i bakgrunnen er det fordi vi ventet på at "adoptivforeldrene" til vår siste fisk skulle komme hjem og gi han ett bedre sted å bo. Viktig å ikke være dyreplager sa en snufsende Ingrid når "Bønni" ble omplasert! Han har det forøvrig bra og har overlevd sitt første døgn......... ;O)

Dag 3: ingen store overaskelser under parketten!!! Den ble fjernet i halve stua i dag.

I morgen skal siste del av gulvet fjernes og så begynner vi med veggene... for de skal vi også rive å se om det skjuler seg noe der......kan jo ikke vite!

 Klem fra


Ting går sakte men sikkert frem..............og jeg knipser villig i vei!

4 kommentarer:

salige lavendel sa...

Trøbbel med blogger igjen?? Irriterende, men det ordner seg som regel etter et par dager eller mindre. Lykke til med prosjektene og smoothiesdrikkingen, hihi.

ingjerd sa...

Stakkars OA og Sigrun......men nå trenger jeg altså ikke finne frem nål og tråd for å bøte på sofaen..........
OBS! kansje jeg skulle ta den i tv-stua her i huset.... Nå har nemlig trekket revnet akurat der mannen i det blå huset sitter........
Ja ja, det var det med skomakerns barn.......
Stor Klem og lykke til med prosjektet.

Jossa sa...

Så spennende, Sigrun! Litt av et prosjekt, men med en dyktig mann og gode hjelpere går nok dette bra;) Gleder meg til å se "underveis"- bilder og det ferdige resultatet!!!!!

Lykke til:o)

Klem Jossa

Pia sa...

et stort og spændende projekt, god fornøjelse med det kæmpe arbejde
knus pia