fredag, april 08, 2011

JEG ELSKER APRIL!

Hvorfor???
Jo det er mange grunner til det. Men mest fordi
da er det VÅR!

fra nett

Snøen tiner og forsvinner og under all snøen som har ligget så lenge titter sneklokkene og krokusene opp.

fra nett

fra nett
 Jeg elsker når blomstene titter frem og gjør hagen om fra å være grå til et vell av farger. Jeg elsker å se årets første hestehov, hvitveis og blåveis - i en barnehånd. Jeg elsker alle små glass rundt i huset med vårblomster som har kommet inn .Påskeferie er også en deilig tid i april. I år kommer den dog litt seint så våres planer om å gå denne sesongens siste skitur til fjells må skrinlegges. Men ikke minst så elsker jeg APRIL for jeg selv er ett aprilbarn!




Jeg har faktisk bursdag i dag og skal nyte dagen og helgen med familien min og noen venner som kommer i morgen til middag.
Og ja jeg har fått Klogger i gave, men de er ikke kommet enda.
Kvelden skal tilbringes på Bowling i Drammen sammen med mine 2 jenter og mann. Vi skal kose oss masse der og det beste er at jeg slipper å gjøre noe i stand hjemme.............. Deilig!

Jeg velger meg april

av Bjørnstjerne Bjørnson



I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-

i den blir somren til!






Klem fra

2 kommentarer:

Jossa sa...

Må jo legge igjen en liten bursdagshilsen her også!
Gratulerer så mye med dagen, kos deg på bowling - go for strike;)

Mange bursdagsklemmer fra Jossa

ingjerd sa...

Gratulere med dagen......
men bortsett fra at det er DIN dag i dag......og at april pleier å være en nydelig tid.....så synes jeg akkurat nå at vi godt kunne hatt litt mindre vind. Det rusker godt i husveggene her oppe.

Kos dere med bowling og nyt helgen.

Stor klem fra oss alle sammen.