tirsdag, juni 29, 2010

Avskjed med barnehagen.

I morgen har minstefrøkna sin sist dag i  barnehagen og til høsten er hun skolejente.Utrolig rart så fort disse årene har godt. Synes ikke det er lenge siden jeg ringte om plass der..........
Men i morgen er det definitivt over for oss med barnehager. Litt vedmodig. Vi har hatt barn i samme barnehage og det er mange av de samme som enda jobber der enda eldste datteren min fyller 13 år. Virker som en veldig harmonisk og sammensveisa gjeng. Tror nok Ingrid blir veldig trist i morgen og jeg selv vil nok felle en tåre eller to-tro meg,- er en skikkelig sippe! he he
Jeg har lenge hatt en plan om en avskjedsgave så jeg fikk med noen flere foreldre til "skolebegynnerne" og handlet ett AROMAepletre til barnehagen. De har nemlig ingen trær eller busker for den saks skyld! Nå håper jeg epletreet får stå litt i fred så det kan vokse seg sterkere så barn kan klatre i det og at det bærer masse god frukt til fruktstunder flere år fremover!

I dag ble treet levert for de fleste barna tar ferie fra i dag. Alle hadde med kort med bildet av seg selv på. De hang jeg på treet. Sammen ga barna treet til styreren og hun ble skikkelig rørt! Så morsomt at det alt i smak!



Her er kortet jeg lagde fra oss.


Inni skrev jeg personlig hilsen fra oss og printa ut en sang fra Portveien 2
 som jeg synes var så flott og passet for anledninga.

Døren låses, porten lukkes,
alt er gjort for aller siste gang.
Gi meg hånden, før du reiser,
sett deg ganske stille på mitt fang

Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si.
Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme det du er for meg.

Være sammen, siden skilles,
det er veien hver og en må gå,
la oss ikke være triste
selv om det er oss det gjelder nå.

Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si.
Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme det du er for meg

Døren låses, porten lukkes,
alt er gjort for aller siste gang.
Om vi siden aldri møtes
kan jeg være hos deg i min sang.

Om det som er forbi er forbi,
da har jeg noe vakkert å si,
alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,
aldri skal jeg glemme alt du var for meg.

”fra Portveien 2”


 Siden ett av barna alt har dratt på ferie så lagde jeg ett for dem og.




Klem fra

3 kommentarer:

Marita sa...

Trivelig og nyttig avskjedsgave og veldig koselige kort!
Lykke til på skolen til Ingrid :)

Lena Nomme sa...

Ser ut som min llillegutt på bildet, ville gjerne hatt kopi av det :) Det var en supergod idé, takk for at du tok oss med på det!

Anonym sa...

veldig interessant, takk